2013-04-15 11:01:16

Interaktivno predavanje i radionica za nastavnike Prve gimnazije: Poticajni pristup vrednovanju postignuća učenika, Elvira Nimac, prof. psiholog

U Prvoj gimnaziji Varaždin, 29. travnja 2013. održat će se interaktivno predavanje i radionica za nastavnike, koju će voditi prof. psihologije, gospođa Elvira Nimac. Ciljevi predavanja i radionice su: osvijestiti smisao, svrhu, cilj i važnost vrednovanja postignuća učenika, razlikovati sumativno i formativno vrednovanje, razumjeti važnost formativnog vrednovanja, poznavati, razumjeti i koristiti različite postupke formativnog vrednovanja postignuća učenika, razumjeti i primjenjivati kvalitativnu analizu prilikom zaključivanja ocjena, prihvatiti potrebu stalnog preispitivanja poticajnosti korištenih postupaka vrednovanja. Aktivnosti tijekom rada su interaktivno predavanje  (60 min) i radionica (45 min). Pozivamo sve kolege da se dobrovoljno odazovu ovom predavanju i radionici, te potpisom na obrascu na oglasnoj ploči u zbornici potvrde svoj dolazak. Svi pripravnici Prve gimnazije obvezni su prisustvovati. U vrijeme ocjenjivanja i zaključivanja ocjena te pojačanog vrednovanja učeničkih postignuća, savjet stručnjaka je svakako dobrodošao. Detalje o sadržaju predavanja i radionice možete pročitati pod "više".

Sadržaj predavanja i radionice:

Školovanje ima smisla ako potakne učenike na stjecanje važnih kompetencija. Te kompetencije su ciljevi nastavnog procesa koji se ne odnose samo na akademsko područje, već i na razvoj osobe u cjelini. Da bi se provjerilo u kojoj mjeri su ostvareni ti unaprijed definirani ciljevi, važno je vrednovati učenička postignuća. Taj proces može se odvijati na način koji ima za posljedicu selekciju učenika s obzirom na različite fakotre koji utječu na uspjeh u školi, kao i na način da se što veći broj učenika potiče na ustrajan i kvalitetan rad kojim se potiče razvoj njihovih sposobnosti i osobnosti.

Poticanje na ustrajan rad primarni je cilj vrednovanja postignuća učenika u svim područjima njegova razvoja u osnovnoj i u srednjoj školi. Da bi se taj cilj ostvario, nužno je vješto kombinirati sumativno i formativno vrednovanje i pri tome poštovati načela te koristiti postupke koji povećavaju vjerojatnost poticajnosti pristupa. Ta načela i postupci dobro su poznati učiteljima tj. nastavnicima, ali se suviše često ne primjenjuju u praksi zbog svakodnevnih obaveza i rutine, kao i zbog novih zahtjeva u nastavi. Tako mnogi nastavnici ne obraćaju dovoljno pozornosti načelima i postupcima koji povećavaju poticajnost pristupa vrednovanja postignuća učenika, tj. nisu ih u pojedinim, važnim trenucima svjesni.

Stoga je povremeno važno, na različite načine, ponavljati i utvrđivati ranije stečena znanja iz ovoga područja i dopunjavati ih novim spoznajama iz suvremene odgojno-obrazovne prakse te je potrebno međusobno razmjenjivati praktična iskustva i raspravljati dileme koje proizlaze iz prakse.


Prva gimnazija Varaždin